Tytuł pozycji:
Partyzantka antyreklamowa. Adbusting i niszczenie reklam jako opór społeczny wobec komercjalizacji przestrzeni miejskiej
- Tytuł:
-
Partyzantka antyreklamowa. Adbusting i niszczenie reklam jako opór społeczny wobec komercjalizacji przestrzeni miejskiej
Guerrilla commercial communication. Ad busting and destroying adverts as a social resistance to commercialization of urban space
- Autorzy:
-
Stańczyk, Xawery
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1848409.pdf
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Narodowe Centrum Kultury
- Źródło:
-
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2017, 97, 4; 123-137
1230-4808
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents contemporary ad busting and anti-advertising practices as ways of expressing social resistance and reclaiming the city by its residents and users. Contexts create classical concepts and definitions of ad busting, subvertising, cultural provocation and visual pollution, as well as the history of anti-consumerism actions in the 1980’s up until now. Alongside the artistic and activist examples of guerrilla commercial communication, its vernacular forms have been presented.