The article considers the highly critical handling of the British brand of messianism in Graham Swift’s novel Waterland (1983) in the light of Jacques Lacan’s concept of the phallus. The issue is approached through the figure of the narrator’s half-brother, spawned to be the saviour of the world and the narrator’s attitude towards promises of a grand future, an epitome of Graham Swift’s overall distrust of totalising narratives. The desire for a complete and final explanation is shown to be as inescapable as it is impossible to fulfil.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00