The article explores the polarisation within the body of twentieth century criti-cism surrounding Samuel Beckett’s work: A polarisation between strict forma-list approaches which tend to see Beckett as very much part of a modernist tradition and poststructuralist theorists who seek to categorise his work in terms of postmodernism. As an unfortunate result of extreme critical standpoints, the philosophical thinking of Schopenhauer, which had such a profound and lasting influence on both Beckett’s approach to writing as well as to the theatre, has been largely ignored or simply pushed to one side.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00