Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Realizacja metody Edwina Gordona w edukacji muzycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Tytuł:
Realizacja metody Edwina Gordona w edukacji muzycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Implementation of Edwin Gordon’s Method in Music Education of Children in Early’s Choolage
Autorzy:
Sułczyński, Albert
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1811067.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
edukacja wczesnoszkolna
edukacja muzyczna
rozwój dziecka
early school education
music education
child’s development
Źródło:
Roczniki Pedagogiczne; 2019, 11(47), 2; 149-164
2080-850X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Edukacja muzyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym, to obszar bardzo zaniedbany. Wiąże się to z problemami znalezienia odpowiedniego czasu, by móc się jej nauczyć, by jej nauczać lub chociażby w małym stopniu zainspirować uczniów muzyką, zmotywować ich do odnajdywania w muzyce swoich pasji, do bawienia się muzyką, do performowania. Duża liczebność klas, brak dyscypliny na lekcjach muzyki, nieodpowiednie przygotowanie nauczycieli przedmiotu (Gordon, 2016) oraz wiele innych czynników sprawiło, że głód kulturalny młodego człowieka zaspokaja muzyka popularna, koncentrująca się na komentowaniu współczesnych wydarzeń polityczno-społecznych, podsycana wielobarwnością pulsujących świateł i rozgłośniona do granic wytrzymałości (Gordon, 2016). W poniższym opracowaniu podjęto próbę przedstawienia koncepcji nauczania muzyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o metodę profesora Edwina Eliasa Gordona, która – w odczuciu autora tego opracowania – może w znaczny sposób przyczyniać się do poprawy holistycznego rozwoju młodego człowieka w procesie jego wychowania i kształtowania.

Musical education of children in early school age is a very neglected area. It is a result of lack of time to teach it and to inspire students by music. There is no motivate them to look for a passion in it, to playing with music, to create and perform music. Too many children in the class, no discipline in music lessons, weak preparation of music teachers and a lots of other factors caused that cultural hunger of a young man is satisfied by popular music which comments social and political events with a lot of colours and lights and very loud music. In the article there is attempted at presenting the concept of teaching children’s music in early school age based on the method of Professor Edwin Elias Gordon. According to Author of the article his method can be very useful to improve the holistic development of a young man in the process of his upbringing and education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies