In this study, an attempt was made to determine the interdependencies between individual parameters of urban logistic networks. As a result of the literature review, a research gap was identified indicating the lack of precise reference to the dependencies between selected road infrastructure elements. The collected information is of key importance for IT systems supporting the management of urban infrastructure in the area of Intelligent Traffic Systems (ITS). The impact of the number of lanes on average travel speeds broken down into rush hours and off-peak hours has been analysed. The conducted research allowed the authors to determine the degree of influence of the number of lanes on the road capacity and the average speed of vehicles. The results of the analyses can be used to power integrated systems for city traffic management and affect the shape of the new road infrastructure design.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00