Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studenci zagraniczni Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego o jego roli i znaczeniu

Tytuł:
Studenci zagraniczni Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego o jego roli i znaczeniu
The Role and Meaning of the Catholic University of Lublin for Foreign Students
Autorzy:
Garbowski, Christopher
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1807071.pdf
Data publikacji:
2019-10-23
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
studenci zagraniczni; kursy letnie oraz roczne języka i kultury polskiej
foreign students; summer school; year-long language and culture programs
Źródło:
Roczniki Humanistyczne; 2018, 66, 2 Special Issue; 439-446
0035-7707
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autor przybył na KUL z Kanady w 1983 r. na roczny kurs języka i kultury polskiej, a następnie został, aby ukończyć studia historyczne na tej uczelni. Z pozycji świadka stara się przedstawić znaczenie, jakie uczelnia mogła mieć dla różnych studentów zagranicznych w latach 80. ubiegłego stulecia. Studentów tych można podzielić na dwie zasadnicze grupy: uczestników kursów letnich (organizowanych od 1974 r.) oraz – kursów rocznych języka i kultury polskiej (od 1976/77 r.). Byli także regularni studenci studiów dziennych, których stopień doświadczenia tego miejsca – ze względu na dłuższy okres pobytu – był znacznie głębszy od tych tymczasowych, a także KUL miał dla nich większe znaczenie. Doceniali antykomunistyczne oblicze uczelni, jej związki z Janem Pawłem II oraz fakt, że dyplomy KUL-u uznawano za granicą.

The author came to the Catholic University of Lublin from Canada in 1983 to participate in the year long Polish language and culture program and stayed on to complete his M.A. studies in history. He attempts to present, primarily from the perspective of a witness, what meaning the university had for foreign students in the 1980s. These students can be divided into two main groups: those who came to the summer school (organized since 1974) and those who came for the year long language and culture programs (initiated in 1976). There were also some students participating in the regular course of studies at the university. Because of their lengthier stay they had a greater understanding of the Catholic University of Lublin and it had a deeper meaning for them. These students appreciated the anti-communist nature of the Catholic University of Lublin, its connection with John Paul II, as well as the fact that its degrees were recognized abroad.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies