The purpose of this study is to use social capital theory to explain how startups in Vietnam undergo the digital transformation process. The study investigates the connection between social capital, resource access, and digital transformation in Vietnamese startups. 230 managers were analyzed using the Partial Least Squares Structural Model (PLS-SEM). The study found a positive correlation between social capital, resource access, and digital transformation. Additionally, the study looked at the role of resource access as a mediator between social capital and digital transformation. The findings of this study hold immense importance for managers seeking to establish social capital with stakeholders, including government agencies, customers, competitors, and suppliers in the digital platform services industry. Leveraging social capital can increase managers’ access to crucial resources, especially during the Covid-19 pandemic. The study acknowledges its limitations and identifies areas for future research.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00