Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Budowanie marki prestiżowej na przykładzie wybranych azjatyckich koncernów technologicznych

Tytuł:
Budowanie marki prestiżowej na przykładzie wybranych azjatyckich koncernów technologicznych
Prestige brand strategy – the case of selected Asian technological companies
Autorzy:
Pietrzak, Joanna
Reysowski, Marek
Krzaczek, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1789308.pdf
Data publikacji:
2020-11-20
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Gdańskie Studia Azji Wschodniej; 2020, 18; 47-62
2353-8724
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Proces budowania marki prestiżowej obejmuje dwa typy argumentów: społeczny i personalny. Celem niniejszego artykułu było przedstawienie koncepcji budowania marki prestiżowej w branży technologicznej na przykładzie dwóch konkurencyjnych producentów smartfonów, firmy Samsung i Huawei. W oparciu o założenia strategiczne obu tych marek zweryfikowano ich postrzeganie przez polskich konsumentów w kontekście społecznych i indywidualnych wyznaczników prestiżu. Jak wynika z analizy, marka Samsung niesie z sobą więcej wartości symbolicznych niż marka Huawei, jest też odbierana jako marka pozwalająca lepiej wyrazić indywidualną osobowość użytkownika. W pewnym sensie pokrywa się to z założeniami strategicznymi obu marek, w ramach których Samsung mocno akcentuje indywidualizm, natomiast Huawei stawia bardziej na doskonałość technologiczną. Wyniki i wnioski z przedstawionego badania mogą posłużyć producentom sprzętu elektronicznego jako wskazówka w procesie tworzenia wizerunku marek, których charakter ma być odbierany jako prestiżowy.

Due to technological advance, in many sectors of the economy products have become very similar to each other. This is particularly true in relation to advanced technology products, which are often based on the same components and similar technology. This makes it difficult for an average consumer to make an assessment as to their quality and possible superiority. In this situation, brand becomes the most important differentiator and brand strategy has gained in critical importance in most technological companies. In order effectively to communicate with consumers, a brand has to focus on differentiating factors which are not common, and which are not being used by the other companies in an industry. Prestige is one of such original and nonobvious factors, defined in the present study as the ability of a brand to evoke feelings of individual uniqueness and social achievement. The aim of this article is to present Polish consumers’ prestige value perception of two Asian technological brands: Huawei and Samsung. These have been selected due to their leading position on the Polish mobile devices market. Analysis is based on empirical research made by means of CAWI interviews conducted with a sample of 1200 Poles. The research comprises two dimensions of prestige values: individual (uniqueness, personality demonstration, luxury) and social (proof of success, ability to impress others, status symbol). The results suggest that Samsung is perceived as a brand of higher prestige than Huawei in both dimensions: social and individual. Huawei is perceived as being fairly good in terms of proving success and of other social aspects, but it lacks the ability to evoke a feeling of individual uniqueness, personality expression, or luxury.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies