Tytuł pozycji:
Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym w przebiegu chorób ucha środkowego
- Tytuł:
-
Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym w przebiegu chorób ucha środkowego
The developmental problems of preschool children in the middle ear infection
- Autorzy:
-
Lewandowska, Marta
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1628325.pdf
- Data publikacji:
-
2020-03-17
- Wydawca:
-
Uniwersytet Gdański. Instytut Pedagogiki
- Źródło:
-
Niepełnosprawność; 2020, 37; 88-101
2080-9476
2544-0519
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie wpływu chorób ucha środkowego i infekcji górnych dróg oddechowych na rozwój małych dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku przedszkolnym. Zaprezentowano mechanizm powstawania uszkodzenia słuchu w przebiegu powszechnie występujących chorób wieku dziecięcego. Opisano aktualne stanowisko lekarzy pediatrów w sprawie leczenia i profilaktyki. Ukazano specyficzne trudności dziecka z niedosłuchem typu przewodzeniowego oraz konsekwencje tego rodzaju uszkodzenia słuchu dla rozwoju mowy i języka, rozwoju poznawczego oraz społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym. W artykule przedstawiono także uwagi dla nauczycieli dotyczące organizacji procesu nauczania dziecka z przewodzeniowym niedosłuchem w grupie przedszkolnej.
The developmental problems of preschool children in the middle ear infection The presented article aims to show the middle ear and upper respiratory tract infections and their effects on children development, particularly children at preschool age. It focuses on the process of hearing impairments as a result of common childhood diseases and the present problems of prevention and medical treatment. The specific difficulties connected with the conductive hearing loss and its’ impact on speech and language development as well as cognitive and social-emotional functioning of preschool children is presented in the text. It also includes some practical directions on preschool groups teaching in inclusive education.