Tytuł pozycji:
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej wobec różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów – doświadczane trudności a źródła wsparcia
- Tytuł:
-
Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej wobec różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów – doświadczane trudności a źródła wsparcia
Ordinary school teachers facing various educational needs of students – experienced difficulties and sources of support
- Autorzy:
-
Ozga, Anna
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1628282.pdf
- Data publikacji:
-
2020-10-13
- Wydawca:
-
Uniwersytet Gdański. Instytut Pedagogiki
- Źródło:
-
Niepełnosprawność; 2020, 39; 97-110
2080-9476
2544-0519
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia wyniki badań 152 nauczycieli szkół podstawowych, których celem było poznanie sytuacji trudnych wynikających z realizacji różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów, a także ocen wsparcia zawodowego respondentów. Istotą tekstu stanowi analiza zależności korelacyjnych między analizowanymi zmiennymi. Uzyskane wyniki pokazują niewielką zależność między natężeniem trudności deklarowanych przez nauczycieli i ocenę możliwości uzyskania wsparcia zawodowego, jego dostępności i efektywności.
The article presents the results of surveys carried out among 152 primary school teachers, the aim of which was to learn about difficult situations experienced while fulfilling various educational needs of students as well as about professional support offered to the respondents. The essence of the text is the analysis of correlation relationships among the analysed variables. The obtained results show a slight correlation between the intensity of difficulties declared by the teachers and the assessment of the possibility of obtaining professional support, its availability and effectiveness.