Modelowanie oddziaływań dynamicznych pociągu typu Pendolino na konstrukcje zabytkowe mostów kolejowych w Polsce Modeling the dynamic effects inflicted by the Pendolino Train on historical railway bridges in Poland
W artykule przedstawiono badania i symulacje numeryczne dotyczące modelowania oddziaływań dynamicznych przejeżdżających pociągów Pendolino po zabytkowych mostach kolejowych w Polsce. Zakres
prac obejmuje badania doświadczalne, rozwiązanie problemu dotyczącego poprawnego rozwiązania funkcji dynamicznej uwzględniającej model zależności między mostem, torem i taborem, tzw. model RBT oraz symulacje numeryczne dla obiektu zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie.
The article presents research and numerical simulations within the scope of modeling the dynamic effect Pendolino passes may have on the historical railway bridges located in Poland. Scope of work includes experimental research and the solution of the problem related to the dynamic function which is a correlation between the train, the railway and the bridge. This model is also known as the RBT model. Additionally numerical simulations for historical Tczew railway bridge have been carried out.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00