Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie procesorów graficznych do szybkiego przetwarzania obrazów HDR

Tytuł:
Wykorzystanie procesorów graficznych do szybkiego przetwarzania obrazów HDR
Fast Processing of HDR Images Based on GPU acceleration
Autorzy:
Mantiuk, R.
Tomaszewska, A.
Pająk, D.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/155654.pdf
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
obrazy HDR
GPU
przetwarzanie obrazów
analiza obrazów
grafika komputerowa
HDR images
image processing
image analysis
computer graphics
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2007, R. 53, nr 7, 7; 106-108
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zdjęcia HDR umożliwiają rejestrację jasności sceny, w zakresie widzia-nym przez człowieka. W celu poprawnego odwzorowania luminancji, obrazy HDR zapisywane są za pomocą 4-bajtowych liczb zmiennoprzecinkowych. Pomimo dużej wydajności obecne procesory CPU nie są w stanie przetworzyć w sposób interaktywny tak dużej liczby danych. W artykule zaprezentowano architekturę oraz implementację autorskiej biblioteki do przetwarzania i analizy obrazów HDR, wykorzystując procesor graficzny w charakterze jednostki wspomagającej obliczenia. Poprawność działania biblioteki przetestowano na przykładzie algorytmu kompresji tonów obrazów HDR.

High Dynamic Range imaging technology allows to capture a full range of luminance visible by a human. To achieve accurate reproduction of a luminance, HDR images are stored based on 4-bytes floating-point representation of pixel. Despite growing efficiency current CPU processors are not able to interactively process so huge amount of data. In the paper we present architecture and implementation of a novel library for processing and analysis of HDR images. The architecture of the HDR library is based on a programmable GPU (Graphics Processor Unit) hardware acceleration. We tested accuracy and efficiently of the library for the implementation of HDR tone compression algorithm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies