Zdjęcia HDR umożliwiają rejestrację jasności sceny, w zakresie widzia-nym przez człowieka. W celu poprawnego odwzorowania luminancji, obrazy HDR zapisywane są za pomocą 4-bajtowych liczb zmiennoprzecinkowych. Pomimo dużej wydajności obecne procesory CPU nie są w stanie przetworzyć w sposób interaktywny tak dużej liczby danych. W artykule zaprezentowano architekturę oraz implementację autorskiej biblioteki do przetwarzania i analizy obrazów HDR, wykorzystując procesor graficzny w charakterze jednostki wspomagającej obliczenia. Poprawność działania biblioteki przetestowano na przykładzie algorytmu kompresji tonów obrazów HDR.
High Dynamic Range imaging technology allows to capture a full range of luminance visible by a human. To achieve accurate reproduction of a luminance, HDR images are stored based on 4-bytes floating-point representation of pixel. Despite growing efficiency current CPU processors are not able to interactively process so huge amount of data. In the paper we present architecture and implementation of a novel library for processing and analysis of HDR images. The architecture of the HDR library is based on a programmable GPU (Graphics Processor Unit) hardware acceleration. We tested accuracy and efficiently of the library for the implementation of HDR tone compression algorithm.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00