Operating parameters and environmental indicators of diesel engines fed with crop-based fuels Parametry pracy i wskaźniki ekologiczne silników Diesla zasilanych paliwami pochodzenia roślinnego
A comparative analysis of performance of Diesel engines fuelled by diesel oil, methyl ester of rapeseed oil and raw rapeseed oil was performed. The analysis of external characteristics of engines powered by various fuel types was accepted for an assessment. Engine performance rates were analysed while attention was paid to power courses, moment, unit fuel consumption and hour fuel consumption, exhaust fumes temperature and exhaust smoke. Operation effectiveness of engines was assessed when they were fed with various fuel types and optimal proportions of fuel mixtures were indicated. Environmental aspects of powering the engines with traditional fuels and crop-based fuels were analysed. The total CO2 emission in the entire process of manufacturing and combustion of fuels was accepted as a criterion. A simplified economic analysis was performed in the aspect of the underlying purpose of using crop-based fuels for propulsion of piston engines. Conclusions and recommendations that indicate directions of development concerning the analysed issue were prepared.
Dokonano porównawczej analizy pracy silników Diesla zasilanych olejem napędowym, estrem metylowym oleju rzepakowego oraz surowym olejem rzepakowym. Przyjęto do oceny analizę charakterystyk zewnętrznych silników zasilanych różnymi rodzajami paliw. Przeanalizowano wskaźniki pracy silników, skupiając się na przebiegach mocy, momentu, jednostkowego zużycia paliwa oraz godzinowego zużycia paliwa, temperaturze spalin oraz zadymieniu. Dokonano efektywności pracy silników przy zasilaniu różnymi rodzajami paliw i wskazano na optymalne proporcje mieszanin paliwowych. Przeanalizowano ekologiczne aspekty zasilania silników paliwami konwencjonalnymi oraz paliwami pochodzenia roślinnego. Przyjęto jako kryterium oceny parametrów ekologicznych sumaryczną emisję CO2 w całościowym procesie wytwarzania i spalania paliw. Dokonano uproszczonej analizy ekonomicznej w aspekcie celowości stosowania paliw pochodzenia roślinnego do napędu silników tłokowych. Wypracowano wnioski i rekomendacje wyznaczające kierunki rozwoju w zakresie analizowanego zagadnienia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00