The paper presents a concept, a construction, a circuit model and experimental
results of the double-rotor induction motor. This type of a motor is to be implemented in
the concept of the electromagnetic differential. At the same time it should fulfill the function
of differential mechanism and the vehicle drive. One of the motor shafts is coupled
to the direction changing mechanical transmission. The windings of the external rotor are
powered by slip rings and brushes. The inner rotor has the squirrel-cage windings. The
circuit model parameters were calculated based on the 7.5 kW real single-rotor induction
motor (2p = 4). Experimental verification of the model was based on comparison between
the mentioned single-rotor motor and double-rotor model with the outer rotor
blocked. The presented results showed relatively good compliance between the model
and real motor.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00