Mitigation of electromagnetic inference (EMI) is currently a challenge for scientists and designers in order to cope with electromagnetic compatibility (EMC) compliance
in switching mode power supply (SMPS) and ensure the reliability of the whole system.
Standard filtering techniques: passive and active ones present some insufficiency in terms
of performance at high frequencies (HF) because analog components would no longer be
controllable and this is mainly due to their parasitic elements. So developing EMI digital
filters is very interesting, especially with the embedment of a machine control system on a
field programmable gate array (FPGA) chip. In this paper, we present a design of an active
digital EMI filter (ADF) to be integrated in a drive train system of an electric vehicle (EV).
Hardware design as well as FPGA implementation issues have been presented to prove the
efficiency of the developed digital filtering structure.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00