The legal issue that is discussed in the article is what kind of actions a public prosecutor can
perform during a recess or an adjournment in the trial. The issue is questionable in the doctrine
of Polish criminal procedure law. The author presents an opinion that a public prosecutor cannot
perform any evidentiary actions because there is no clear statutory authorisation and, moreover,
because he is a party to the judicial proceeding, and evidentiary activities are restricted for
proceeding organs. The author supports the opinion using three methods of legal interpretation:
the grammatical, functional and structural ones.
Problemem prawnym, który próbowano rozwiązać, jest to, jakie czynności może wykonać oskarżyciel publiczny w czasie przerwy albo odroczenia rozprawy. Kwestia ta w doktrynie polskiego
prawa karnego procesowego jest sporna. Autor wyraził zaś pogląd, że oskarżyciel publiczny
nie może wykonać żadnej czynności dowodowej ze względu na brak wyraźnego upoważnienia
ustawowego, a nadto, gdyż jest stroną postępowania, a czynności dowodowe są zastrzeżone dla
organów procesowych. Pogląd ten autor uzasadnia wykorzystując trzy metody wykładni przepisów prawa, tj. gramatyczną, funkcjonalną i systemową.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00