The purpose of this article is to present works of a New York photographer Jamie Beck, who developed a new type of moving photography – cinemagraphs, and look at her work from the perspective of the dramatic theory of literature. Jamie Beck in her works redefines many notions related to the visual realm. Movement and time relationship, the model identity and the impact of material on the image perception are the most interesting problems, that are connected with cinemagraphs. All these issues are analyzed in relation to fields dealing with image: André Rouille’s and Roland Barthes’ photographic theories, art history represented by Georges Didi- Huberman and Rudolf Arnheim’s “the psychology of creative eye”.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00