Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innovations in the Polish tourism sector in the eyes of consumers – selected examples

Tytuł:
Innovations in the Polish tourism sector in the eyes of consumers – selected examples
Autorzy:
Godlewski, Grzegorz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1391105.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Tematy:
innovations
tourism
consumers
Polska
Źródło:
Studia Periegetica; 2020, 29(1); 127-141
1897-9262
2658-1736
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the article is to analyse selected aspects of innovation in the Polish tourism sector from the perspective of consumers and to highlight those areas where innovative solutions should be implemented. The author uses empirical data to verify the following hypothesis: consumers’ perception of innovations concerning tourism products in the Polish market varies considerably and depends on respondents’ characteristics. The study was based on information collected from 407 respondents using the computer-assisted web interview method (CAWI), which constituted a country-wide quota sample, representative of the Polish population aged 18 or over, in terms of age, sex, education, the size of the place of residence. The results of the study indicate that consumers are mostly in favour of innovation in the tourism sector, notice emerging developments in this field and are very optimistic about the country’s innovation capacity. Differences in opinions about innovative tourist products were depended on the professional status of the respondents. Consumer awareness may be one of the key elements in the development of the sector. The development of innovative tourism services in Poland should be a continuous process, especially in less developed areas, which depend heavily on tourism. The development in this area is facilitated by favourable attitudes of consumers towards innovation in the tourism sector, especially in niche markets, and specialised local resources could help to intensify innovation activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies