The world scout movement, including the Polish scout movement refers to a lesser or even to an orthodox extent to the pedagogical ideas and assumptions of Scouting by Robert Stephenson Baden-Powell and the successors of his pedagogics. In the article I respond to the question, to what extent does contemporary pedagogical thought refer to the phenomenon of scout movement education? Can we speak of the pedagogy of scouting or rather of scouting pedagogics? These issues cannot be solved solely on the level of normative models if one would not reach to former studies without indicating the necessity of conducting a scientific turn in this regard.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00