Tytuł pozycji:
Doskonalenie szkolnictwa wyższego - poszukiwanie rozwiązań i partnerów
- Tytuł:
-
Doskonalenie szkolnictwa wyższego - poszukiwanie rozwiązań i partnerów
Higher Education and Its Regeneration - The Search for Solutions and Partners
- Autorzy:
-
Sadlak, Jan
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1366416.pdf
- Data publikacji:
-
2016-01-20
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 1995, 2, 6; 95-100
1231-0298
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera główne tezy wystąpienia Autora na międzynarodowej konferencji University - Enterprise Partnerships in Action , która odbyła się w Londynie 22 - 23 czerwca 1995 r. Autor opiera się na następujących podstawowych założeniach: w warunkach nagłych przeobrażeń środowiska gospodarczego i społecznego zachodzących w ostatnim dziesięcioleciu występuje poważne zapotrzebowanie na odnowę gospodarczą i społeczną -współpraca między szkolnictwem wyższym i przemysłem może być istotnym czynnikiem rozwojowym. Współczesne szkolnictwo wyższe, aby sprostać nowej roli, powinno, zdaniem Autora, uwzględniać w swych planach rozwojowych pięć omawianych w artykule, charakterystycznych dla tego szkolnictwa tendencji: zwiększanie się i szybkie różnicowanie populacji studentów; zmiany w systemie finansowania kosztów kształcenia; potrzebę rozwoju badań naukowych; wykorzystywanie nowych technologii informatycznych i łączności oraz tworzenie się nowych więzi między szkolnictwem wyższym i "światem pracy".
The article contains the main theses of the Author’s address at the international conference “University - Enterprise Partnerships in Action”, which was held in London on 22-23 June, 1995. The Author bases himself on two main assumptions, in conditions of the sudden economic and social transformations of recent decades there is an urgent need for social and economic regeneration, for co-operation between higher education and industry, which can make a significant contribution to development. In the Author’s opinion, in order to fulfil its new role, higher education in its development plans should take account of the five tendencies characteristic of contemporary higher education: the great and rapid increase and diversification of the students population, changes in the costs of funding education, the need for expanding scientific research, the use of new information and communication technologies, and the emergence of new ties between higher education and the “world of work”.