Tytuł pozycji:
Problemy zapewnienia jakości kształcenia w literaturze i w praktyce szkół wyższych
- Tytuł:
-
Problemy zapewnienia jakości kształcenia w literaturze i w praktyce szkół wyższych
Education Quality Assurance in Literaturę and University Practice
- Autorzy:
-
Dąbrowa-Szefler, Małgorzata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/1365319.pdf
- Data publikacji:
-
2016-02-11
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 2005, 2, 26; 107-122
1231-0298
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Materiał stanowi komentarz do opracowania Victorii Kis Ouality Assurance in Tertiary Education: Current Practices in OECD Countries and a Literaturę Review on Potential Effects („Tertiary Review”, OECD, sierpień 2005). Autorka przypomina najważniejsze etapy procesu bolońskiego oraz ustosunkowuje się do następujących zagadnień w zawartych w opracowaniu: (1) jakość kształcenia - możliwe interpretacje; (2) ewaluacja a ocena; (3) rozliczanie uczelni a doskonalenie jakości - razem czy oddzielnie? (4) rola wskaźników osiągnięć, ocena ilościowa i jakościowa; (5) ocena wewnętrzna i zewnętrzna; (6) ocena a finansowanie; (7) kryteria jakości kształcenia; (8) łączny czy oddzielny system oceny jakości kształcenia i jakości badań w uczelni.
This article is a commentary to Victoria Kis’s publication entitled Quality Assurance in Tertiary Education: Current Practices in OECD Countries and a Literature Review on Potential Effects (‘Tertiary Review’, August 2005). The author recalls the key stages of the Bologna process and describes her position on the following issues covered in the aforementioned publication: (1) quality of education - possible interpretation; (2) evaluation and assessment; (3) accountability of a university vs. quality improvement - together or separate?; (4) the role of performance indicators, qualitative and quantitative evaluation; (5) external and internal evaluation; (6) evaluation vs. funding; (7) education quality criteria; (8) joint vs. separate system of evaluating the quality of education and quality of research at the university.