Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A Consequential Contingent Valuation Referendum: Still Not Enough to Elicit True Preferences for Public Goods!

Tytuł:
A Consequential Contingent Valuation Referendum: Still Not Enough to Elicit True Preferences for Public Goods!
Autorzy:
Zawojska, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1357670.pdf
Data publikacji:
2018-03-21
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Nauk Ekonomicznych
Tematy:
contingent valuation
stated preferences
incentive compatibility
advisory referendum
payment consequentiality
provision consequentiality
Źródło:
Central European Economic Journal; 2017, 2, 49; 73 - 90
2543-6821
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Whether respondents disclose their preferences truthfully in surveys that are used to assess the values of public goods remains a crucial question for the practical application of stated preference methods. The literature suggests that in order to elicit true preferences, respondents should see a valuation survey as consequential: they must believe in the actual consequences that may follow from the survey result. Drawing on recent empirical findings, we develop a model depicting the importance of the consequentiality requirement for truthful preference disclosure in a survey that evaluates a public policy project based on a referendum-format value elicitation question. First, we show that a respondent’s belief that his vote may influence the outcome of the referendum plays a central role for revealing his preferences truthfully. Second, we find that the subjectively perceived probabilities of the successful provision of the public good and of the collection of the payment related to the project implementation not only need to be positive but also to be in a particular relationship with each other. This relationship varies in respondents’ preferences towards risk.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies