In a laboratory experiment, I examined two behavioural effects: hypothetical bias and the framing effect. I elicited willingness to pay (WTP) for a cosmetic product, and manipulated framing conditions (positive vs. negative attribute framing) and incentives to reveal the actual valuation (hypothetical vs. real). I demonstrated that hypothetical bias has a significant impact on WTP values; however, the framing effect has no effect on the valuation of the product. Similarly, I found no interaction between the two effects. This observation contributes to claims that hypothetical research methods lead to equally reliable data as those based on consequential choices.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00