Low controllability under strong winds presents a problem for the operation of inland vessels, which can
be improved using passive bow rudders and transverse thrusters. Bow thrusters can sufficiently improve the
manoeuvrability at low speeds, but an unsolved problem is course maintaining and yaw checking of a vessel
at medium and high speeds. This paper proposes the use of a bow steering system in which the bow rotors
generate a Magnus force. The first physical test model of the system showed promising results and that much
more research must be performed before this system can be used in industrial applications. The paper presents
the results of a numerical study on the flow field generated by bow rotors. The first stage of a ship’s turn using
the bow rotors was used to determine the dependence of the expected steering force on the inflow velocity and
rotational speed of the rotors. The influence of the flow generated by the bow steering system on river banks
and quay walls during manoeuvres was also discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00