Vessels conducting dynamic positioning (DP) operations are usually equipped with thruster configurations that
enable the generation of force and torque. Some thrusters in these configurations are deliberately redundant to
minimize consequences of thruster failures, enable overactuated control and increase the safety in operation.
On such vessels, a thrust allocation system must be used to distribute the control actions determined by the
DP controller among the thrusters. The optimal allocation of the thrusters’ settings in DP systems is a problem
that can be solved by convex optimization methods depending on the criteria and constraints used. This paper
presents a quadratic programming (QP) method, adopted in a DP control model, which is being developed in
Maritime University of Szczecin for ship simulation purposes.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00