Zwiększenie efektywności energetycznej samochodu poprzez optymalizację układu rekuperacji energii Increasing the car energy efficiency by optimizing the energy recuperation system
Energy recovery systems are increasingly being used in modern cars equipped with the internal combustion engine. This is because such an arrangement allows the recovery of part of the energy without the need for additional mounting on the vehicle electric motors and batteries high capacity. But the question about the limits of applicability of such a solution. restrictions are in this case the conditions for the movement of the car and the total power of electricity consumers in the vehicle. Depending on these factors, it is appropriate accessories car system recuperation of more or less power. The article presents the results of simulations of various systems for a variety of urban traffic. For that purpose road tests made with a view to representing the motion of various utility in terms of energy recovery. For each type of movement performed to optimize system parameters. On this basis, we discussed the legitimacy of the use of systems with different power.
Układy rekuperacji energii są coraz częściej stosowane we współczesnych samochodach osobowych wyposażonych w silnik spalinowy. Dzieje się tak, ponieważ taki układ pozwala na odzyskiwanieczęści energii bez konieczności montowania w pojeździe dodatkowych silników elektrycznych oraz baterii akumulatorów o dużej pojemności [2]. Powstaje jednak pytanie o granice stosowalności takiego rozwiązania. Ograniczeniami są w tym przypadku warunki ruchu samochodu oraz całkowita moc odbiorników energii elektrycznej w pojeździe. W zależności od tych czynników celowe jest wyposażenie samochodu w układ rekuperacji energii o większej lub mniejszej mocy. W artykule przedstawiono wyniki symulacji działaniaróżnych układów dla różnych warunków ruchu miejskiego. W tym celu zostały wykonane badania drogowe mające na celu reprezentowanie ruchu o różnej użyteczności pod względem możliwości odzyskiwania energii. Dla każdego rodzaju ruchu wykonano optymalizację parametrów układu. Na tej podstawie przedyskutowano zasadność stosowania układów o różnej mocy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00