Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywacja osiągnięć jako podmiotowe uwarunkowanie wdrożenia koncepcji empowerment w organizacjach

Tytuł:
Motywacja osiągnięć jako podmiotowe uwarunkowanie wdrożenia koncepcji empowerment w organizacjach
Achievement Motivation as an Individual Determinant of Implementing Empowerment in Organisations
Autorzy:
Oleksa, Karolina
Springer, Agnieszka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1194649.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
psychological empowerment
achievement goal
competences
work design
empowerment
wymiar psychologiczny empowermentu
motywacja osiągnięć
kompetencje
charakter pracy
Źródło:
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów; 2017, 43, 1; 41-55
1734-087X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Empowerment można rozpatrywać we dwóch współzależnych wymiarach: psychologicznym i  środowiskowym. Wymiar psychologiczny odnosi się do motywacji pracownika, kształtowanej m.in. przez własną ocenę poziomu kompetencji, natomiast wymiar środowiskowy to warunki organizacyjne. Do badania motywacji pracownika wykorzystano czteroczynnikowy model celów związanych z osiągnięciami A.J. Elliota i H.A. McGregora, wyróż niający cztery rodzaje motywacji osiągnięć: mistrzostwo–dążenie, mistrzostwo–unikanie, wykazanie się–dążenie, wykazanie się–unikanie. Badano również samoocenę trzech skupisk kompetencji oraz charakter wykonywanej pracy. Z  badania (N  =  309) wynika, że pracownicy wysoko oceniający własne kompetencje wykazują najczęściej motywację mistrzowską–dążeniową, a pracownicy niżej oceniający swoje kompetencje, dodatkowo nie mający swobody w podejmowaniu decyzji, przejawiają motywację wykazanie się–unikanie.

Empowerment can be based on two interacting dimensions: psychological and environmental. Psychological dimension refers to the motivation of employees, shaped for example by assessment of own competences and the environmental dimension refers to conditions in the organization. In order to examine employee’s motivation, the authors used a 2x2 achievement goal framework designed by Elliot and McGregor (2001), which distinguishes four types of achievement motivation: mastery–approach goal, performance–approach goal, mastery–avoidance goal and performance–avoidance goal. The authors also analyzed assessment of three clusters of competences. The analyses of the study conducted on 309 employees

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies