In some parts of Lower Silesia voivodeship the rail service was recently suspended due to the deteriorating condition of railway infrastructure and increasing role of the other transportation systems. When operating it provided a lot of tourist occasional services, especially within the suburban areas of recreational interests. The paper presents the cultural and scenic values of the closed rail line connecting Wrocław through Świdnica city with the mountain station in Zagórze Ślqskie. The first section has been built for fourteen years (1884-1898); the second - for two years (1902-1904), despite the necessity of erecting some bridges and overpasses. The railway helped travellers discover tourist attractions of the suburban and mountain regions. The route crosses areas with a large variety of landscapes which have significant visual amenity. The report focusess on how to preserve this industrial heritage by integrating with the rural redevelopment of the area. Estimating possible costs of two scenarios: adaptation for the purpose of the tourist railway and - alternatively - the biking route, the authors suggest, that the latter seems to be more genuine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00