The IMO has adopted Energy Efficiency Design Index (EEDI), Ship Energy Efficiency
Management Plan (SEEMP) and Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI) in order to reduce GHG
emissions from international shipping. And, the shipping industry is required to develop and improve the
energy saving ship operation technologies to meet the above IMO guideline. The weather routing is one of the
energy saving navigation technologies and widely adopted by oceangoing merchant ships. The effectiveness of
the weather routing mainly depends on the accuracy of weather forecast data and the ship’s propulsion
performance prediction. The propulsion performance in the actual sea is usually predicted using the Self
Propulsion Factors obtained by model tests. It is necessary to understand the propulsion performance
characteristics in the actual sea conditions for the improvement of propulsion performance prediction. From the
above points of view, the authors performed full‐scale experiments using a training ship in order to investigate
the propulsion performance characteristics in the actual sea. This paper describes the analysis results on the
characteristics of Power Curves and Self Propulsion Factors under various weather and sea conditions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00