One of the significant fields of civil engineering is road construction. The GPR method is mentioned as one of the many research methods which enables to diagnose the road pavement structure. The article presents the results of tests, which were performed using RAMAC/GPR, CU II and ProEx control units, on the newly built section of a road with highway parameters. Their goal was a qualitative and quantitative assessment of the relationship between the detection, determining of thicknesses of the layers of road pavement structure by the above-mentioned method, and the selected parameters of GPR soundings, using a variety of GPR units and antennas with varied frequencies. The results presented in this article are the case studies, which may occur during diagnostic research works. The summarized results of the study are important to find a compromise between the appropriate selection of measurement parameters in terms of acquiring the best quality of the GPR data and the economic performance of this task involving surveying and research work.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00