Application of project-based learning method to create a specialised English course for engineers on the basis of failure modes and effects analysis method
Application of project-based learning method to create a specialised English course for engineers on the basis of failure modes and effects analysis method Zastosowanie metody kształcenia opartego na projektach do tworzenia specjalistycznego kursu języka angielskiego dla inżynierów na bazie analizy przyczyn i dotkliwości skutków awarii (FMEA
Globalizacja rynku pracy wymaga od inżynierów różnorodnych umiejętności, w tym znajomości języków obcych. Ujednolicanie technologii, postęp technologiczny, szybko rozwijający się handel transgraniczny dowodzą potrzeby wprowadzenie globalnego języka. W XXI wieku to język angielski stał się lingua franca w komunikacji międzynarodowej. Jednak ograniczone kompetencje językowe mogą stwarzać przeszkodę w przekazywaniu wiedzy i umiejętności. Nauczyciele języków obcych i specjaliści w dziedzinie ESP ( język angielski dla szczególnych celów) próbują znaleźć najlepszą metodę nauczania inżynierów. Nauczyciele przedmiotu stanowią ogromną pomoc w ocenie potrzeb inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem i niezawodnością oraz w wyborze autentycznych materiałów wykorzystywanych w trakcie kursu. W artykule przedstawiono wybrane metody nauczania angielskiego języka specjalistycznego inżynierów ds. bezpieczeństwa i niezawodności, ze szczególnym uwzględnieniem project-based learning (metody kształcenia opartego na projektach), jako najbardziej skutecznego narzędzia do nauki języka i zdobycia umiejętności niezbędnych w karierze inżyniera. W tym przypadku nauczanie oparte na projektach realizowane jest na przykładzie metody FMEA systemu chłodzenia reaktora. Przed utworzeniem tabeli w celu udokumentowania analizy ryzyka, kursanci zapoznają się z działaniem systemu, wymieniają jego krytyczne elementy, dla każdego elementu opisują wszystkie znane tryby uszkodzeń i omawiają, które z nich są ważne z punktu widzenia konsekwencji. Podczas dyskusji uczestnicy kursu wyrażają swoje opinie, wykorzystując słownictwo z załączonego słownika. Dla każdego rodzaju uszkodzenia elementu wymieniają jego wpływ na cały system, dotkliwość każdego skutku i oceniają krytyczność poszczególnych trybów uszkodzeń. Ostatnim etapem jest zaprezentowanie ustnego lub pisemnego raportu przygotowanego przez każdą grupę. Czynności wykonywane podczas rozwiązywania problemu są charakterystyczne dla metody project-based learning. Kurs jest przykładem współpracy pomiędzy nauczycielem języka angielskiego a nauczycielem przedmiotu
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00