Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zapobieganie niezgodnościom wyrobów w przedsiębiorstwie produkcyjnym – studium przypadku

Tytuł:
Zapobieganie niezgodnościom wyrobów w przedsiębiorstwie produkcyjnym – studium przypadku
Prevention of product nonconformities in the production company – case-study
Autorzy:
Kapkowska, K.
Knop, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/109003.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Stowarzyszenie Menedżerów Jakości i Produkcji
Tematy:
analiza jakościowa
wyrób niezgodny
diagram Pareto-Lorenza
diagram Ishikawy
quality analysis
nonconforming product
Ishikawa diagram
Pareto-Lorenz diagram
Źródło:
Archiwum Wiedzy Inżynierskiej; 2018, 3, 2; 7-10
2544-2449
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem badań jest identyfikacja i ocena poziomu jakości w procesie produkcji form odlewniczych oraz przedstawienie sposobów zapobiegania niezgodnościom. W artykule wykorzystano dwa tradycyjne narzędzia zarządzania jakością, tj. diagram Pareto-Lorenza oraz diagram Ishikawy. W wyniku przeprowadzonych badań przy użyciu diagramu Pareto-Lorenza wyszczególniono główne niezgodności badanego produktu. Kolejnym etapem było wykorzystanie diagramu Ishikawy do analizy czynników powodujących najczęściej występującą niezgodność (niezgodność krytyczną). Do każdej niezgodnosci zaproponowano działania korygujące i zapobiegawcze.

The main goal of the research is the identification and assessment of the quality level in the production process of molds and the presentation of methods to prevent nonconformities. The article uses two traditional quality management tools, such as Pareto-Lorenz diagram and Ishikawa diagram. As a result of the research carried out using the Pareto-Lorenz diagram, the main nonconformities was specified for the product under test. The next step was to use of the Ishikawa diagram to analyze the factors that cause the most common nonconformity. Corrective and preventive actions have been proposed for each nonconformities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies