Nieszczelność komory roboczej spowodowana jest przeciekami czynnika
roboczego między tłokiem i tuleją, na zaworach i między głowicą i tuleją.
Przyczyną wzrostu nieszczelności jest zużycie, a przyczyną uszkodzeń
elementów może być nadmierny przeciek. Opisano obecnie oferowane
urządzenia do oceny szczelności komory roboczej silników. Wskazano
na możliwość rozwoju tych urządzeń. Opisano budowę przedprototypowego,
pneumatycznego sensora komory roboczej. Przedstawiono wyniki
badań szczelności komory roboczej małego silnika spalinowego.
Tightness of the working chamber is caused by leakage of the working
medium between the piston and bushing, on the valves and between the
head and the sleeve. The reason for the increase in leakage is wear, and the
cause of damage to the chamber components may be excessive leakage.
A currently offered equipment for assessing the tightness of the combustion
chamber has been described. The possibility of developing these equipment
was indicated. The construction of a pre-prototypical, pneumatic
leak sensor of the combustion chamber has been described. The results
of leak testing of the working chamber of a small combustion engine are
presented.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00