Eddy Current System for Complex Geometry Inspection in High Speed Application System wiroprądowy do kompleksowej kontroli geometrii w zastosowaniach z dużą prędkością
Rigid pipelines installed in offshore structures for oil and gas production
are built from pipe sections connected by circumferential welds. Such welds
are generally points of stress concentration and therefore the regions that
most demand periodic inspection. The weld geometry and the inspection
speed required for in service inspection are the main challenges associated
to the inspection procedure. In the present work an eddy current transducer
with sensing coils placed orthogonally and connected in differential
mode was introduced to evaluate fatigue cracks in weld root. A dedicated
embedded electronic hardware was developed to drive the transducer and
measure the electrical complex impedance of the coils and was specifically
designed for operation under autonomous in-line inspection tool in a speed
range between 0.5 – 1.0 m/s. The achieved results have confirmed that
the introduced eddy current transducer is a potential solution for fatigue
crack detection in irregular surfaces like weld root, while the hardware
developed presented a reasonable SNR and achieved the data rate required
to be incorporated in an autonomous in-line inspection tool.
Sztywne rurociągi instalowane w morskich konstrukcjach do produkcji
ropy i gazu budowane są z odcinków rur połączonych spoinami obwodowymi.
Takie spoiny są zwykle punktami koncentracji naprężeń, a zatem regionami,
które w największym stopniu wymagają okresowej kontroli. Geometria
spoiny i prędkość kontroli wymagana do przeprowadzenia badania
serwisowego stanowią główne wyzwania związane z procedurą inspekcji.
W niniejszej pracy, w celu oceny pęknięć zmęczeniowych w rdzeniu spoiny,
zaproponowano przetwornik wiroprądowy z cewkami pomiarowymi
umieszczonymi ortogonalnie i połączonymi różnicowo. Opracowano specjalny
wbudowany system elektroniczny do sterowania przetwornikiem
i pomiaru impedancji złożonych cewek elektrycznych. System został zaprojektowany
specjalnie do pracy jako autonomiczna jednostka inspekcji
linii w zakresie prędkości od 0,5 do 1,0 m/s. Uzyskane wyniki potwierdziły,
że wprowadzony przetwornik wiroprądowy jest potencjalnym rozwiązaniem
umożliwiającym wykrywania pęknięć zmęczeniowych na nieregularnych
powierzchniach, takich jak rdzeń spoiny. Ponadto opracowany
sprzęt zapewnia odpowiedni współczynnik stosunku sygnału do szumu
SNR i osiąga prędkość transmisji wymaganą dla zastosowania w jednostkach
niezależnej kontroli w linii.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00