Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

New urban economic agents: a comparative analysis of high-performance new entrepreneurs

Tytuł:
New urban economic agents: a comparative analysis of high-performance new entrepreneurs
Autorzy:
Kourtit, Karima
Nijkamp, Peter
Suzuki, Soushi
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1052908.pdf
Data publikacji:
2016-12-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
economic vitality
urban development
entrepreneurship
migrant entrepreneurs
diversity
global diaspora economy
economic spillovers
Źródło:
Quaestiones Geographicae; 2016, 35, 4; 5-22
0137-477X
2081-6383
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Migrants are often the carriers of new skills and original abilities. This study focuses on the importance of ‘new urban entrepreneurship’ – in particular, ethnic or migrant business firms – as a major driver of creative and urban dynamics and economic vitality in urban agglomerations. The paper offers a general account of both backgrounds and socio-economic implications of migrant entrepreneurship in large agglomerations and highlights the socio-economic heterogeneity in motivation and performance among different groups of migrant entrepreneurs. This demographic-cultural diversity prompts intriguing questions about differences in business performance among distinct groups of migrant entrepreneurs, even in the same ethnic group. In the paper, a recently developed and amended version of data envelopment analysis (DEA), viz. super-efficiency, is presented and applied to a group of Moroccan entrepreneurs in four large cities in the Netherlands. The main research aim is (i) to identify the best-performing firms (so-called ‘entrepreneurial heroes’) from a broad management and business perspective, while (ii) the background of our findings are more thoroughly analysed. The paper ends with some general concluding remarks on urban business strategies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies