This position paper addresses three areas in which photographic images are used and abused: Journalism, Advertising, and Public Relations. These areas do not use images for aesthetic purposes only; for these businesses, the images are more than mental impressions. In these three industries, the messages they deliver through the images have little to do with the objective reality. All three use images to deliver an opinion in the name of journalism, distorted needs, benefits, and solutions in advertising, and put spins on facts to present favorable images of their clients in Public Relations. Historically, all three have engaged in the unethical use of the concept “image making” and of manipulation of actual images.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00