Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wortschatzarbeit in alternativen Lehrmethoden – eine kritische Betrachtung

Tytuł:
Wortschatzarbeit in alternativen Lehrmethoden – eine kritische Betrachtung
Autorzy:
Tobiasz, Lesław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1032900.pdf
Data publikacji:
2007-11-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Źródło:
Convivium. Germanistisches Jahrbuch Polen; 2007; 263-273
2196-8403
Język:
niemiecki
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der Artikel setzt sich mit der Wortschatzarbeit in ausgewählten alternativen Lehrverfahren kritisch auseinander (Suggestopädie, Silent Way, Community Language Learning, Total Physical Response). In diesen Methoden wird die Bedeutung emotiver Faktoren als Katalysatoren des Erwerbens neuen Wissens besonders stark hervorgehoben, was eine eingeengte Sichtweise auf die Komplexität der fremdsprachlichen Lernprozesse und damit eine verminderte Effektivität des alternativen Sprachvermittelns bedeutet.

W artykule przeprowadzona została krytyczna analiza pracy ze słownictwem w wybranych alternatywnych metodach nauczania języków obcych (sugestopedia, Silent Way, Community Language Learning, Total Physical Response). W metodach tych daje się zauważyć przypisywanie wyjątkowego znaczenia czynnikowi emocjonalnemu jako katalizatorowi przyswajania nowych wiadomości. Powoduje to zawężone postrzeganie złożoności procesu uczenia się języka i zmniejsza efektywność nauczania alternatywnego.

The article critically analyses learning of vocabulary in selected alternative methods of foreign language teaching (Suggestopaedia, Silent Way, Community Language Learning, Total Physical Response). In these methods special emphasis is placed on the significance of emotions seen as catalysts of knowledge acquisition. This results in a restricted perception of the complexity of foreign language learning and limits the efficiency of alternative language instruction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies