This paper reports about magnetic Barkhausen noise emission of the rail surface exposed to long time cyclic plastic deformation. Severe plastic deformation of the rail surface induces remarkable structure transformations and alterations of stress state which contribute to valuable decrease of the Barkhausen noise emission compared to untouched surface of the rail. The paper analyses correlation between the Barkhausen noise signals (as well as extracted Barkhausen noise envelopes) and surface state (expressed in terms of micrographs, microhardness readings and residual stresses). This study would contribute to a possible concept for preventing unexpected rails deformation (or cracking) due to their thermal dilatation via the Barkhausen noise technique.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00