The interactions between religion and the media are characterized by a great complexity, manifesting itself inter alia in the impact on the spheres of culture, education and religion, making these dimensions almost obliged to subordinate themselves to the influence of the media, as well as to use the media tools in their activity to fulfill the basic or constitutive aims. In this article one of the aspects of the relationship existing between religion and the media will be discussed, namely, the use of the Internet by the Catholic Church – mainly in Poland, though not only – to distribute religious content and ideas, originally contributing to the support of the pastoral ministry and evangelization. At the same time, the features of the recipients of these activities will be outlined, indicating – at least indirectly – the effectiveness and accuracy of both the inevitable and essential alliance between the sacrum and the media nowadays.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00