Celem artykułu jest przedstawienie istoty konkurencyjności regionu turystycznego
w teorii ekonomii. W opracowaniu szczególną uwagę zwrócono na konkurencyjność turystyki
wiejskiej. Konkurencyjność pochodzi od konkurencji stanowiącej podstawowe zjawisko
gospodarki rynkowej. Tworzenie warunków do wzrostu konkurencyjności turystyki wiejskiej
regionu związane jest ze wzrostem skłonności i zdolności do oszczędności oraz akumulacji podmiotów
turystycznych na wsi, a także efektywnego wykorzystania poczynionych inwestycji na
drodze realizacji postępu technicznego. Dzięki temu można osiągnąć w perspektywie długofalowej
wzrost konkurencyjności, wzrost poziomu dochodów, zatrudnienia i poprawę zamożności
społeczności wiejskiej.
The purpose of the article is to present the essence of competitiveness of the tourist region
in economic theory. The study drew particular attention to the competitiveness of rural tourism.
Competitiveness comes from the competition which is the basic phenomenon of the market economy.
Creating conditions to increase the competitiveness of rural tourism in the region is associated with an increase in the propensity and ability to accumulate savings and tourism entities in the country
and effective use of the investments made towards the implementation of technological progress. Because
of that, the long term increase competitiveness, increase incomes, employment and enhanced
prosperity of rural communities can be achieved.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00