Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty postrzegania bezpieczeństwa finansowego wśród nastolatków

Tytuł:
Wybrane aspekty postrzegania bezpieczeństwa finansowego wśród nastolatków
Selected Aspects of Teenagers’ Perception of Financial Security
Autorzy:
Krzeszowska, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/98560.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
bezpieczeństwo finansowe
młodzi konsumenci
edukacja ekonomiczna
finanse osobiste
financial security
young consumer
personal finance
economic education
Źródło:
Przegląd Nauk o Obronności; 2017, 2, 4; 193-204
2450-6869
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie problematyki finansów osobistych i zarządzania nimi przez młodych konsumentów w kontekście dążenia do osiągnięcia bezpieczeństwa finansowego. W opracowaniu wyartykułowano ważną rolę, jaką ma do odegrania edukacja ekonomiczna, która powinna być realizowana już od najmłodszych lat, wskazując między innymi na rolę rodziny i szkoły w tym zakresie. Wyniki badań empirycznych pokazują, że uczniowie szkół ponadgimanzjalnych (aktualnie ponadpodstawowych) postępują z własnymi finansami często intuicyjnie, a tym, co ich do tego motywuje jest bezpieczeństwo finansowe rozumiane jako posiadanie kapitału w razie nieprzewidzianych wydatków i zabezpieczenie na przyszłość. W oparciu o zaprezentowane wyniki należy stwierdzić, że istnieje potrzeba dalszej, profesjonalnej, edukacji ekonomicznej młodzieży.

The aim of the article is to present and manage the issues of personal finances by young consumers in the context of pursuing financial security. The paper outlines the important role that economic education has to play, which should be implemented from an early age, pointing out, among other things, the role of families and schools in this field. The results of empirical research show that students of upper-secondary schools (now upper secondary level) are often self-regulating with their finances, and what motivates them is financial security understood as holding capital in the event of unforeseen expenses and securing the future. Based on the results presented, it is necessary to say that there is a need for further, professional, economic education of young people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies