This article is a comparative analysis between the exploration video game genre and
the theories of contemporary city space. It focuses predominantly on confronting
spatial experience of the city space with video game space. This comparison uses the
concept of flâneur and slow space to show how these two phenomena are manifested
in virtual environments. In the exploration video games, such as "Dear Esther" and
"Proteus", the author sees an interesting alternative to overcomplicated gameplay and
games overloaded with unnecessary visual information.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00