Video games present different meanings of death than those conditioned by social
and cultural contexts. Most games treat the motif of death instrumentally. Therefore,
death is usually a norm and a rule in typical video games. However, art games present
a different sense of death, one that defies its conventional meanings. The article analyses
the different presentations of death in three art games: "Passage" (Rohrer, 2007), "The
Graveyard" (Tale of Tales, 2008) and "Queers in Love at the End of the World" (Anthropy,
2013). These productions prove that video games are an excellent medium to offer
players a deep emotional experience, which can also encourage taking a fundamental
and more profound reflection on the meaning of life and death.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00