This paper deals with the predictive shaft position control for the two-mass induction motor drive. The controller co-operates with the Direct Torque Control - Space Vector Modulation (DTC-SVM), also in the field-weakening region. The adaptation mechanism of the torques constraints is applied to ensure that the critical torque is not exceeded. Within the framework of the research the influence of the position time constant and the speed constraint level on the dynamical properties is analysed, also in the field-weakening region.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00