Poprawa dostępności miejskim transportem zbiorowym w Olsztynie w świetle inwestycji infrastrukturalnych z perspektywy UE 2014–2020 Improving public transport accessibility in Olsztyn in the light of the EU 2014–2020 programming period infrastructure investments
W artykule poruszono problem poprawy dostępności miejskim
transportem zbiorowym, uznając, iż inwestycje infrastrukturalne
z perspektyw UE 2007–2013 i 2014–2020 będą jej głównym stymulatorem.
W przedstawieniu poprawy dostępności przyjęto dwie daty; rok
2013 jako stan bazowy dla dostępności, gdzie część inwestycji z perspektywy
UE 2007–2013 została częsciowo ukończona; rok 2020 jako stan
dostępności transportem miejskim w Olsztynie, po wykonaniu inwestycji
z perspektywy finansowej 2014–2020. Inwestycje infrastrukturalne,
związane z poprawą dostępności przedstawione zostały w dwu ekspertyzach
dla miast wschodniej Polski. W artykule dostępność komunikacyjna
została przedstawiona w postaci izochron do centrum komunikacyjnego
Olsztyna (dworca PKP), czyli planowanego intermodalnego dworca
PKP/PKS. Głównym celem opracowania jest przedstawienie na ile środki
z UE wpływają na poprawę dostępności mieszkańców miast. Poprawa dostępności
komunikacji miejskiej zostaje wyrażona w liczbie mieszkańców,
powierzchni, gęstości zaludnienia znajdującej się w przedziałach odległości
czasowej (izochronach).
The article considers the issue of improving urban transport accessibility,
assuming that infrastructure investments of the EU 2007-2013
and 2014-2020 programming periods will become its main stimulator. For
presenting the improvement of accessibility two critical dates were appointed,
2013 as a reference year for accessibility, in which the UE 2007-2013
perspective has been partly completed and 2020 as anticipated state of
public transport accessibility in Olsztyn, after completion of 2014-2020
programming period investments. Infrastructure investments related to the
improvement of accessibility were presented within two expertise devoted
to cities of Eastern Poland. In this article communications accessibility was
presented in the form of isochrones in relation to communication center of
Olsztyn (railway station), which is at the same time planned intermodal bus
and railway station. The main objective of the study is to present to what
extent EU funds affect improving the accessibility of urban residents. The
improvement of accessibility to public transport has been expressed in the
number of residents, surface area and population density located within the
time distance intervals (isochrones).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00