The presented study explores the possibility of creating and implementing educational program which would
reduce intergroup bias in realistic high school setting. The project was based on the assumption that there is the need
of easily applicable, anti-prejudice intervention, which would be appropriate to introduce into foreign language course
books, would be universal in terms of changing negative attitudes and would meet all methodological requirements of
language lessons. Crossed categorization and the common ingroup identity model were used as theoretical basis for 30
English lesson scenarios on B2 level (upper-intermediate). It was shown that after the intervention there was a signifi cant
change in the students’ attitude toward the outgroup and the outgroup members. The implications of these fi ndings are
discussed.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00