Among various modes of the vita activa considered by Hannah Arendt, the ability for action and particularly political action is the crucial one as it endows life with meaning and constitutes human freedom. The question I address in this essay is whether it is possible – according to Arendt – to create active citizenship by means of democratic education. In order to answer this question I consider three models of democratic education, two of which should be rejected if one agrees with Arendt’s assumptions. The third model, aimed at developing abilities to think critically, is the only one that can support those values, which are essential for a healthy democracy.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00