The paper aims to analyze the concept of habit in Hume and its operations
in two theoretical dimensions: theory of knowledge and theory of religion.
Hume considers habit as an instinctual basis for all judgments (beliefs)
about the external world and also about the supposed existence of the
supernatural. Hume’s thought, both in the domain of epistemology and
philosophy of religion can thus be viewed as naturalized, claiming that the
biological, instinctual traits of human nature are responsible for our beliefforming
operations. Especially, Hume’s naturalization of religion seems to
be ahead of its time and his methodological approach is now being
developed by many leading anthropologists, biologists and philosophers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00