In the modern world of mass information being reduced to colourful images, maps have the
chance to become a medium that transmits important information in an attractive format. Due to time pressure,
many cartographic publications that have a short life span on the internet contain a lot of methodological errors.
Viewers receive an image that is hard to interpret, incomplete or even incorrect. The author aims to summarize
and classify the cartographic content of social media, while bearing methodology, the role of the cartographer
and users’ reactions to that content in mind. The springboard to online discussion is mainly a map topic. Their
design or methodology is of little interest in most cases. This may be due to insufficient knowledge of how
forms (their correctness and quality) shape messages. Hence the role of the cartographer is important, what can
be seen – among methodological remarks – as one of conclusions. It seems that map-makers are becoming
more expert, and are guiding map lovers and amateur cartographers towards creating good, effective and
elegant maps.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00