Tytuł pozycji:
Marketing personalny - założenia i praktyka polskich firm
- Tytuł:
-
Marketing personalny - założenia i praktyka polskich firm
Personal Marketing - Assumptions and Experience of Polish Companies
- Autorzy:
-
Biesaga-Słomczewska, Jadwiga
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/906349.pdf
- Data publikacji:
-
2003
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Źródło:
-
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica; 2003, 168
0208-6018
2353-7663
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Human resources are every company’s greatest asset. Organizations that want to meet
challenges o f today need to implement Human Resources Management Strategy along their
Corporate Business one. In the literature one considers two management concept: hard and
soft. Unlike the hard one, soft concept is based on human element as being central to the
whole o f the management process. One of the soft solutions is a use of personnel marketing,
considering perception o f an employee as a customer. Benefits are exchanged between an
employer and an employee. In Polish enterprises, not always is this relationship widely
understood - recruitment, reduction or motivation practices from the article are a proof of
that. Results of empirical studies from 1998-2000 are another example on the subject of
personnel policy in Polish companies